Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – 3 Δεκεμβρίου

«Αποδεχόμαστε & Στηρίζουμε την διαφορετικότητα»

Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), και τίμησε τα άτομα με αναπηρίες την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου. Οι εκδηλώσεις προετοιμάζονταν εδώ και καιρό προκειμένου να είναι όλα έτοιμα.

Οι παράλληλες δράσεις αφορούσαν τη συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε κυνήγι θησαυρού μέσω της γραφής Braille των τυφλών, σε ζωγραφική με το στόμα, σε επιτραπέζια παιχνίδια με κλειστά τα μάτια, προβολή ταινιών για ευαισθητοποίηση των μαθητών καθώς και διάφορες αθλητικές δραστηριότητες με τη χρήση αμαξιδίου. Στόχος της εκδήλωσης ήταν οι μαθητές μέσω των βιωματικών δραστηριοτήτων, να μπορέσουν για λίγη ώρα να μπουν στη θέση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση.

Στη συνέχεια σε συνεργασία με το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Ρεθύμνου, 2 ομάδες μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ επισκέφθηκαν το σχολικό χώρο του ΕΝΕΕΓΥΛ και συμμετείχαν στις δράσεις των μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες για την ημέρα των ΑμεΑ. Η συνεργασία προέκυψε έπειτα από πρόσκληση του διευθυντή του ΕΝΝΕΓΥΛ κ. Λαμπαθάκη Μιχάλη να συμμετέχουν οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ στις δικές τους εκδηλώσεις. Με μεγάλη χαρά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, η Διευθύντρια Κα Αγγελιδάκη – Πετσαγγουράκη Δέσποινα και ο Σύλλογος Διδασκόντων  του 2ου ΕΠΑΛ.

Μέσω της συνεργασίας μεταξύ μαθητών γενικής και ειδικής αγωγής προάχθηκε και ενισχύθηκε  η αποδοχή, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, το αίσθημα ευθύνης και η ομαλή ένταξη των παιδιών με αναπηρίες στο σύνολο. Τα παιδιά ενώθηκαν σε ομάδες με μεγάλη χαρά, έπαιξαν, συζήτησαν και στο τέλος της ημέρας με χαμόγελα ζωγραφισμένα στα πρόσωπα μαθητών και εκπαιδευτικών δόθηκε η υπόσχεση για μια ακόμα μελλοντική κοινή και ομαδική συνεργασία!! Άλλωστε το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου ως  υποψήφιο σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει υιοθετήσει τις αξίες ελευθερία, ισότητα, αλληλεγγύη τις οποίες πρεσβεύει η Ε.Ε. και συμβάλει με τις δράσεις του στην ενημέρωση, ενεργοποίηση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα.