6 – 7 Μάιου 2017
Δύο μαθητές του Ρεθύμνου σε ρόλο Ευρωβουλευτή!
Σε ρόλο ευρωβουλευτή βρέθηκαν δύο μαθητές του Ρεθύμνου, οι οποίοι επελέγησαν κατά την πρόσφατη διαδικασία προσομοίωσης της λειτουργίας του Ευρωκοινοβουλίου που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή μαθητών από όλη την Κρήτη στο μέγαρο της Περιφέρειας στην πόλη μας.
Πρόκειται για τον μαθητή Β’ Λυκείου του 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου Χάρη Λαδιανό και τον μαθητή της Β΄Λυκείου του Πειραματικού Λυκείου Π.Κ. στο Ρέθυμνο Νάσο Δέμπλα, οι οποίοι θα ταξιδέψουν μαζί με την Μαθήτρια του ΕΠΑΛ Μοιρών Μαρία Καδιανάκη στην καρδιά λήψεως των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλες.

Η επιλογή των μαθητών έγινε μετά από αξιολόγηση της συμμετοχής τους στις διήμερες διαδικασίες προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Μαΐου στην Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, όπου στον ρόλο ευρωβουλευτών βρέθηκαν 65 μαθητές και 15 εκπαιδευτικοί από Πειραματικό Λύκειο Π.Κ. Ρεθύμνου, 1ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου, 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, τα ΓΕΛ Περάματος Μυλοπόταμου, Τζερμιάδων, Γαζίου, Ασημίου και Βάμου καθώς και το ΕΠΑΛ Μοιρών.
Ήταν μια δυναμική διαδικασία που έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες-μαθητές να εμπλακούν σε ένα παιχνίδι λήψης αποφάσεων, διαπραγμάτευσης, στρατηγικής και διαχείρισης κρίσεων. Στόχος ήταν η εξοικείωση των συμμετεχόντων με την επιχειρηματολογία που αφορά στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα και τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Οι συμμετέχοντες μαθητές ανέπτυξαν δημιουργική και παράλληλα κριτική σκέψη και εξέφρασαν θέσεις και απόψεις για το πώς βλέπουν την Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα και το πώς θα ήθελαν να εξελιχθεί.
Από τις διαδικασίες αυτές ξεχώρισαν οι τρεις μαθητές που θα ταξιδέψουν προσεχώς για να συμμετάσχουν μαζί με άλλα παιδιά από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αντίστοιχες διαδικασίες εντός ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες. Προς το παρόν δεν είναι γνωστός ο χρόνος αυτού του ταξιδιού, όμως οι μαθητές ήδη ετοιμάζονται και έχουν πολλά να πουν αφού διακρίθηκαν για την κριτική και δημιουργική σκέψη τους που αφορά σε μια Ευρώπη των λαών και όχι των ολίγων και δυνατών.
«ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΑ ΕΝΩΜΕΝΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΘΝΗ»
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα βρίσκει την ευκαιρία να συμμετάσχει στις διαδικασίες λειτουργίας του Ευρωκοινοβουλίου ο Χάρης Λαδιανός, ο οποίος φοιτά στο ΕΠΑΛ του Ρεθύμνου και ζει στο Πέραμα Μυλοποτάμου. Μιλώντας στην εφημερίδα μας, τόνισε, ότι «Στα μέλη του ευρωκοινοβουλίου θα ήθελα να πω, ότι αυτό που κάνουν είναι αρκετά σημαντικό διότι αντιπροσωπεύουν όλους τους Ευρωπαίους πολίτες και λαμβάνουν αποφάσεις για αυτούς». Ο ίδιος, συνέχισε λέγοντας, ότι «το μήνυμα που θέλω να στείλω σε όλα αυτά τα παιδιά αλλά και στους ενήλικες είναι, ότι όλοι πρέπει να βιώσουν μια τέτοια εμπειρία. Καταρχάς το να μπεις στην διαδικασία να κάνεις μια οποιαδήποτε προσομοίωση, είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον και ξεχωριστό, επειδή σε βάζει να μπεις σε μια άλλη θέση , σε μια άλλη κατάσταση. Σε κάνει να σκέφτεσαι διαφορετικά. Το κυριότερο από μια προσομοίωση ειδικά αυτή που έζησα εγώ, την προσομοίωση του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, είναι ότι βλέπεις τα γεγονότα από μια άλλη οπτική γωνία που ίσως να μην έβλεπες ποτέ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σε βάζει σε σκέψεις και κάποιες φορές να αλλάζει και την ιδεολογία σου».
Ο νεαρός Χάρης, έχει σκοπό ελεύθερα να πει τη γνώμη του στους ευρωβουλευτές που θα τον ακούσουν έχοντας μάλιστα να επισημάνει πολλά που δεν του αρέσουν. Χαρακτηριστικά στην εφημερίδα μας δήλωσε, ότι «στην ευρωπαϊκή ένωση δεν μου αρέσει που οι χώρες, οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όπως το μεταναστευτικό δεν έχουν και την κατάλληλη αντιμετώπιση με αποτέλεσμα να μην υπάρχει οργάνωση και πολλοί άνθρωποι να έχουν σοβαρά προβλήματα στην επιβίωση τους . Επίσης ένα άλλο που δεν μου αρέσει στην ευρωπαϊκή ένωση είναι ότι η κάθε χώρα ξεχωριστά έχει το δικαίωμα να κάνει αυτό που θέλει όμως όταν κάτι πάει στραβά καλείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λύσει αυτά τα προβλήματα οπού συνήθως είναι εις βάρος των άλλων κρατών ? μελών. Θα προτιμούσα αφού η Ε.Ε. λέγετε ένωση να λειτουργεί ομαδικά.»
Για δε το μέλλον της Ε.Ε. ο Χάρης Λαδιανός προτείνει: «Η ιδανική Ε.Ε. για μένα θα έπρεπε να ονομαζόταν Ενωμένα Ευρωπαϊκά Έθνη όπου, όλες οι χώρες θα ήταν ενωμένες, με αποτέλεσμα και όλοι οι άνθρωποι τουλάχιστον που ζουν σε αυτή να είναι ενωμένοι. Δεύτερον κατά την γνώμη μου θα έπρεπε όλες οι χώρες να έχουν ένα κοινό σύστημα λειτουργίας όσον αφορά την πολιτική και πιο συγκεκριμένα την εκπαίδευση, αλλά με τίποτα να μην ξεχνιέται η κουλτούρα της κάθε χώρας και πάνω από όλα η ιστορία της. Γιατί η κουλτούρα και η ιστορία είναι από αυτά που μας κάνουν διαφορετικούς αλλά και ταυτόχρονα ενωμένους».

Ο ΠΙΟ ΚΑΛΟΣ «ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ»
Ο μαθητής του Πειραματικού Λυκείου Νάσος Δέμπλας, διακρίθηκε με το βραβείο του καλύτερου Ευρωβουλευτή. Μιλώντας στην εφημερίδα μας δήλωσε, ότι «Πιστεύω, πως θα έπρεπε να δημιουργηθούν και προωθηθούν και άλλα παρόμοια προγράμματα, ώστε παιδιά όπως εμείς να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την λειτουργία των θεσμών της Ε.Ε. και να δουν την λειτουργία τους από κοντά. Τέτοια προγράμματα που επιτρέπουν την βιωματική εμπλοκή των μαθητών αλλά και των ενηλίκων σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων, είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο χρήσιμα και ουσιαστικά απ ότι νομίζουν οι περισσότεροι. Με αυτόν τον τρόπο, αυτοί που λαμβάνουν μέρος συνειδητοποιούν ότι η συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη αν θέλουμε να αλλάξουν τα πράγματα και να διαμορφωθεί ένα ευρωπαϊκό οικοδόμημα που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των πολιτών».
Ο ίδιος σε σχέση με το πώς βλέπει την Ευρώπη του μέλλοντος, τόνισε, ότι «Αυτό που θα ήθελα από την Ε.Ε. είναι να προσπαθήσει να ευνοήσει ακόμα περισσότερο την συνεργασία και τις σχέσεις μεταξύ των διαφόρων χωρών, ιδιαίτερα όσων μοιάζουν πιο απομακρυσμένες λόγω οικονομίας και πολιτισμού ώστε να ενταθεί η προσπάθεια της δημιουργίας μιας ενωμένης Ευρώπης. Παρ’ όλη την ενότητα που υποτίθεται πως υπάρχει, σε δύσκολες καταστάσεις οικονομικές, πολιτικές, ακόμα και στην πρόσφατη κρίση του μεταναστευτικού διαφαίνονται τα προβλήματα που υπάρχουν ανάμεσα στις χώρες και η έλλειψη συνεργασίας και κατανόησης».
ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΚΛΑΔΟΣ
«EUropa.S Teens Κρήτης στο Ρέθυμνο
Οι μαθητές μιλούν για την Ευρώπη που ονειρεύονται»
«Αγαπητές/οί κυρίες/οι Ευρωβουλευτές, η διαδικασία ξεκινά με επιβεβαίωση της απαρτίας». Το προεδρείο, που είχαν αναλάβει η Χριστίνα και ο Αλέξανδρος από την ομάδα του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων, κήρυττε έτσι το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Μαΐου την έναρξη των εργασιών για την προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου EUropaS Teens που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Κρήτη, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.
Η διοργάνωση ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων με τον Όμιλο Students4Europe του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, του Δήμου Ρεθύμνου, της Περιφερειακής Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και με την υποστήριξη του Europe Direct Crete, του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το δίκτυο Τeachers4Εurope.
Εξήντα πέντε μαθητές από εννέα Σχολεία της Κρήτης είχαν την ευκαιρία, μπαίνοντας με τυχαία κατανομή στον ρόλο ενός ευρωβουλευτή από το πέντε μεγάλα κόμματα της Ευρωβουλής σύμφωνα με τις εκλογές του 2014, να πραγματευθούν το θέμα της καλλιέργειας και ενίσχυσης των δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτουν οι νέοι σχετικά με την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα και να επιχειρηματολογήσουν για την ευρωπαϊκή πολιτική προσπαθώντας να βρουν σημεία σύγκλισης.
«Συνεργασία μεταξύ κράτους και ιδιωτικού τομέα, έμφαση στην ανάπτυξη και την απασχόληση και στον τρόπο διάθεσης των κονδυλίων, ορθή διαχείριση κονδυλίων, δυνατότητα τα κράτη μέλη να αποφασίζουν βάσει της εθνικής τους στρατηγικής για τη διάθεση του κοινοτικού προϋπολογισμού», ήταν μερικές από τις απόψεις που εξέφρασαν οι ευρωβουλευτές ανάλογα με το κόμμα στο οποίο ανήκαν και τη χώρα που εκπροσωπούσαν. Απέδειξαν, έτσι, έμπρακτα τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της δράσης.
Από την όλη διαδικασία με την ισότιμη ψήφο του προεδρείου και των μαθητών διακρίθηκαν για τη συμμετοχή, τη συνεργασία, την ευχέρεια λόγου και την προσπάθεια τους οι μαθητές:
Δέμπλας Αθανάσιος (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης – Βραβείο καλύτερου ευρωβουλευτή)
Λαδιανός Χάρης (2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου – τιμητική μνεία)
Καδιανάκη Μαρία( 1οΕΠΑΛ Μοιρών – τιμητική μνεία)
Σακιολάρι Ιωάννα (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης- τιμητική μνεία)
Μελισσουργός Κων/νος (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης- τιμητική μνεία)
Ξεχώρισαν, επίσης, για τη συμμετοχή και την απόδοσή τους στη διαδικασία οι:
Αγαπιάδη Ραχήλ (2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου), Τσακπίνη Ελευθερία (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης) και Βολτυράκης Γιώργος (1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου).
